ماشین های بسته بندی افقی جامدات

چرا دستگاه های پاکونا؟

ماشین های پاکت ساز و پرکن پیوسته (منوبلوک) ساخت کمپانی پاکونا در مدل های متنوع خود با تجهیز به پرکن های توزین دار از معروف ترین برندهای دنیا یعنی YAMATO یا ISHIDA و ملحقات دوخت زیپ پلاستیکی، برای بسته بندی انواع جامدات مانند حبوبات، خشکبار، خرما، چیپس، پودر لباسشویی و سایر محصولات مشابه در بسته بندی دوی پک (پاکت های ايستاده) زیپ دار با تلورانس وزنی کمتر از 1% تولید می شوند. از مزایای این نوع بسته بندی می توان به هزینه پائین بسته بندی، جذب مشتری در بازار های داخلی و صادراتی به دلیل شکیل بودن، تنوع و جذابیت چاپ، بی نیازی از انتقال محصول به ظرفی دیگر پس از اولین بازکردن آن، رویت بسته و برند شرکت تولید کننده در هر بار استفاده از آن و همچنین ماندگاری طولانی به دلیل جنس مواد بسته بندی، تزریق گاز ازت و عدم قرارگیری در معرض تابش نور است.

ماشین های منوبلوک با بهره گیری از فقط یک رول از فویل چاپ دار ساخت داخل، طی یک فرایند افقی کلیه مراحل پاکت سازی، دوخت زيپ، پرکنی، تزریق گاز و تکمیل بسته بندی پاکت های ایستاده یا ساشه (3 یا 4 طرف دوخت) را انجام داده و فقط با یک نفر اپراتور راهبری می شود. تغییر اندازه پاکت بسته بندی از 8×12 تا 27×30 سانتیمتر برای تا 1 کیلو (و در مدل های خاص تا 35×40 سانتیمتر برای تا 2 کیلو) و تامین تنوع وسیع اوزان بسته بندی از مزایای شایان توجه این ماشین است.

در حال حاضر نيز واردات این ماشین آلات از کشور هند با امکان بهره مندی از امتیاز گشایش اعتبار (L/C) به روپیه و با نرخ ارز مبادله ای (حدود 26000ریال برای هر دلار) و مشوق های صادراتی کشور هند، شرایط مناسب و استثنایی را برای سفارش ماشین های فوق با قیمت مناسب فراهم آورده است.

ضمنا این ماشین ها دارای خصوصیات منحصر بفردی مانند No Pouch No Fill، Auto Web Aligning، UV Ray، V-Notch ،Film Index، Centralized Lubrication System بوده و به تجهیزات الکتریکی Siemens، PLCو سرووموتور MITSUBISHI و تجهیزات پنوماتیک FESTO مجهز است.

 

همچنین با توجه به فرایند افقی عملیات بسته بندی، علاوه بر پرکن های وزنی برای خشکبار و محصولات گرانولی، امکان تجهیز ماشین منوبلوک به پرکن های متمایز دیگر (به صورت مجزا یا با هم)، از جمله پرکن پودر یا Auger برای محصولات پودری مشابه ادویه و … ، پرکن حجمی برای محصولات گرانولی و همچنین پرکن پیستونی FESTO برای محصولات مایع مانند آبمیوه و نیمه جامد مانند عسل، رب و مواد شوینده مایع میسر می باشد.

ویدیوی کارکرد ماشین پاکت ساز-زیپ گذار-پرکن-بسته بندی چای و گیاهان دارویی